niedziela, 29 sierpnia 2010

Jak (nie)szybko pomalować Ultra Space Marine

Po oczyszczeniu figurki z nadlewów, umyciu jej w wodzie z mydłem i wysuszeniu, nakładamy czarny podkład Chaos Black – ja zastosowałem sprej firmy GW.

Spis Farb:
a) Citadel Foundation Mordian Blue,
b) Red Gore,
c) Blood Red,
d) Scorched Brown,
e) Bestial Brown,
f) Bleached Bone,
g) Ultramarines Blue,
h) Snot Green,
i) Chaos Black,
j) Skull White,
k) Graveyard Earth,
l) Catachan Green,
m) Mithril Silver,
n) Boltgun Metal,
o) Tin Bitz,
p) Shining Gold,
q) Fortress Grey.

I Pancerz:


1. Zaczynamy od pokrycia całego pancerza farbą Fundation Cytadel Mordian Blue. Jeżeli przez pomyłkę pokryjecie inne elementy, nie martwcie się, ponieważ i tak zostaną zamalowane …
2. Po wyschnięciu warstwy nakładamy rozjaśnienie drybrush Ultramarines Blue. Staramy się ominąć zagłębienia oraz części, które powinny być w cieniu (np. tylne części butów).
*Na tym etapie kończę rozjaśnianie pancerza, jednak Wy możecie robić to aż do uzyskania zadowalającego poziomu. Nakładajcie kolejne warstwy rozjaśnień drybrush, używając mieszanki Ultramarines Blue : Skull White. Na początek proponuje proporcję (3:1), a w następnych zwiększając po prostu ilość Skull White’a. Pamiętajcie o pozostawieniu ‘widocznej’ poprzedniej warstwy.
3. Aby zamaskować działanie drybrush'a, używamy farby Asurmen Blue wash (zwracam uwagę, że ten krok trochę ściemni warstwy rozjaśnień, jednak uważam, że jest konieczny) oraz, przy pomocy koloru Chaos Black, wypełniamy wszystkie zagłębienia w pancerzu.
4. Na koniec robimy highlight wszystkich krawędzi - Ultramarines Blue.
**Pamiętajcie, że jeżeli robiliście więcej rozjaśnień musicie użyć odpowiednio jasnej farby (mieszanki).
5. A! Zapomniałbym o białych szlaczkach, czyli tekście na m.in. naramiennikach – Skull White.

II Złocenia:

1. Jako bazy używamy koloru Bestia Brown – pokrywamy nią wszystkie złocone elementy.
2. Następnie na poprzednią warstwę nakładamy Shining Gold i przygaszamy ją wash’em Devlan Mud.
3. Kończymy highlight’em krawędzi farbą Mithril Silver.

III Gun:

1. Jako podkładu używamy farby Boltgun Metal.
2. Całość wash’ujemy Badab Black’iem.
3. Dodatkowo, niektóre elementy można wyróżnić mieszanką Tin Bitz : Chaos Black (2:1).
4. Następnie Chaos Black’iem podkreślamy cienie w zakamarkach oraz stosujemy highlight krawędzi farbą Mithril Silver.

IV Dodatki:

• Pasek i kabura:

1. Zaczynamy od bazy Scorched Brown
2. Następnie farbą Bestial Brown robimy lekki drybrush i/lub highlight paska oraz kabury.
3. Kończymy wash’em Devlan Mud.

• Purity seal:

1. Jako bazę pokrywamy pieczęć farbą Scorched Brown.
2. Aby nadać jej trochę czerwieni używamy koloru Red Gore.
3. Potem cieniujemy Badab Black’iem.
4. Na koniec robimy highlight - Blood Red.
5. Część papierową zaczynamy od mieszanki Bleached Bone : Scorched Brown (3:1).
6. Cieniujemy wash’em Devlan Mud.
7. Rozjaśnienie robimy na samych krańcach farbą Bleached Bone.
8. Na koniec cieniutkim pędzelkiem dodajemy maluteńkie napisy (szlaczki) Chaos Black’iem.

• Granat:

1. Jako bazy używamy koloru Catachan Green.
2. Pierwsze rozjaśnienie robimy z mieszanki Catachan Green: Snot Green (1:1)
3. Drugie zaś tylko farbą Snot Green.
4. Kończymy wash’em Badab Black.

• Strzałka na naramienniku:

1. Jako, że biała farba (Cytadel) ciężko kryje ciemne powierzchnie, przy malowaniu nią, trzeba zastosować pewien trik. Zaczynamy od bazy, czyli mieszanki Chaos Black : Skull White (1:1) [pamiętajcie, aby wszystkie warstwy były dość rozcieńczone, gdyż nie chcemy uzyskać nierównej powierzchni - co często zdarza się przy tej operacji].
2. Następnie rozjaśniamy farbą Fortress Grey.
3. Teraz dopiero nakładamy warstwę Skull White (jeżeli będzie wystarczająco rozcieńczona to dobrze/gładko się rozprowadzi).
4. Na końcu należy położyć kolejną cienką warstwę Skull White. Jeżeli efekt będzie zadowalający (biały) to bądźcie z siebie dumni - jeżeli nie, to nałóżcie kolejną warstwę (pamiętajcie o rozcieńczaniu farby).

• Oczy:

1. Po pokryciu oczu farbą bazową Scorched Brown, cieniujemy je wash’em Badab Black.
2. Kolejne kolory (coraz jaśniejsze) nakładamy coraz bliżej środka twarzy (oczywiście malujemy tylko oczy). Stosujemy Red Gore.
3. Pozostawiając widoczną część poprzedniej warstwy, stosujemy farbę Blood Red (rzadki!) w samych kącikach oczu.
4. Wykańczamy dwiema kropkami ( obie bardzo małe, ale jedna większa od drugiej ;P) lub jedną farby Skull White w najciemniejszym miejscu.
5. Dla zwiększenia efektu można podkreślić cienie pod oczami kolorem Chaos Black.

• Rurki i inne metalowe ozdoby:

1. Prosta sprawa. Boltgun Metal jako baza.
2. Potem Badab Black jako cieniowanie/tonowanie.
3. Na końcu highlight lub po prostu rozjaśnienie Mithril Silver’em.

V Podstawka:

• Głaz i piach:



1. Z korka wycinamy odpowiedni kształt głazu. Jeżeli figurka ma na nim stać to pamiętajcie, aby miał przynajmniej dwa w miarę płaskie miejsca na jej stopy.
2. Pokrywamy go wikolem (można zwilżyć pędzelek) i przyklejamy do podstawki. Pamiętając o zostawieniu miejsca na nogi figsa (ja zapomniałem) resztę powierzchni także pokrywamy klejem i posypujemy piaskiem.
3. Po wyschnięciu wszystko malujemy farbą Scorched Brown oraz tonujemy wash’em Badab Black.
4. Skałę należy teraz z’drybrush’ować (bardzo dry) farbą Graveyard Earth oraz Bestial Brown.
5. Jako rozjaśnienie stosujemy Bleached Bone, jednocześnie na głazie jak i na piasku.Całość wash’ujemy Devlan Mud’em.
6. Na koniec proponuję ostatnie rozjaśnienie skały, ale bardzo delikatne, drybrush Skull White.

• Kępy trawy:



1. Z tubki nabieramy kroplę wikolu na koniec wykałaczki.
2. Następnie kręcimy nią w palcach tak, aby ów kropla oderwała się i wpadła do przygotowanego pojemniczka z trawą statyczną.
3.Teraz mieszamyyyy (wystarczy ją przykryć kupką sztucznej zieleni i pomiętosić ), ale ostrożnie! Nie zgubcie jej …
4. … i wyjmujemy do wyschnięcia.
5. Po paru minutach powstałą kępkę przecinamy skalpelem na pół. W ten sposób uzyskujemy dwie kępki trawy (płaskie z jednej strony) i przyklejamy (jedną lub dwie) w odpowiednim miejscu podstawki.
Gotowe! Życzę smacznego!


Ogólne uwagi:
- Pamiętajcie, aby rozcieńczać farby!
- Przy drybrush'u zawsze sprawdzajcie na chustce/kartce, czy pędzelek jest wystarczająco suchy (pozostaje mała ilość farby).
- Przed przyklejeniem piasku do podstawki zostawcie miejsce na nogi figurki – inaczej trzeba będzie użyć siły ;P.

pozdrawiam L_T
19-10-2009

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz